Zevenaar

30 mei tot zondag 2 juni 2019

Amnesty aanwezig tijdens Scouting weekend in Ommen

Van donderdag 30 mei tot zondag 2 juni 2019 is er door Scouting Nederland voor het Nederlandse “contingent” (meer dan 1000 scouts) in Ommen een voorbereidingsweekend georganiseerd voor de World Scout Jamboree 2019  in de Verenigde Staten. Er waren allerlei activiteiten, waaronder het verdienen van een “Friendshipsbadge”. In dat kader was de Amnesty regio Noordoost Polder, Overijssel en Gelderland uitgenodigd om op vrijdag 31 mei en zaterdag 1 juni de jongeren bewust te maken van de mensenrechten. Dat gebeurde door het tekenen van een petitie (stop de kindhuwelijken in Pakistan), het schrijven van groetenkaarten en het spelen van het Jenga-spel.
De scouts hebben in grote getalen enthousiast meegedaan. Er werden meer dan 600 handtekeningen gezet en ongeveer 150 groetenkaarten geschreven.

Amnesty groepsleden uit Zevenaar, Heerde, Aalten-Oost Gelre en Dalfsen hebben gedurende 2 dagen de stand bemenst.

001IMG 2731            4

1              3